Saturday, May 07, 2005

2988. Låt. David Bowie - The man who sold the world

Saxat från http://synchronizedjumps.blogspot.com:

Gick hem sent på kvällen för ett tag sen.
Gick längs Södermälarstrand och Mariavägen.
Där satt han på kanten och dinglade med benen.
Bilarna ven förbi där nere.
Finlandsfärjan lyste upp hans ansikte.
Jag tänkte att; han kommer nog hoppa, gick långsamt förbi och vände mig sedan om.
Han såg på mig, med ett sorgset ansikte och en lätt suck.
Jag gick vidare, med honom i mina tankar.

Lite senare på vägen fick jag höra hans rop;

han som sålde världen.

"/...I laughed and shook his hand, and made my way back home
I searched for form and land, for years and years I roamed
I gazed a gazley stare at all the millions here
We must have died along, a long long time ago.../"





>> Underbart. Underbart. Underbart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home