Monday, April 25, 2005

2997. Naturupplevelse. Vårsol.

Saxat från http://www.Aberatism.com, en imponerande blandning av allt som är personligt och svårt att fånga, på samma gång.

"Så här såg det ut i morse då jag vaknade. Solen värmer sakta upp det kalla landskapet. En fin soluppgång. Öppnade mitt fönster och fotade innan jag drog iväg till jobbet."





>> Solen väver hela himmelen och varenda horisont innan den visar sig. När jag var liten undrade jag om inte alla färger bara ramlade av sina platser när solen gick ner, och sen innan solen gick upp väckte den en liten flicka som gick runt på hela jorden och målade platserna i färger igen. Ungefär som ett sommarjobb. Jag tänkte inte på många soluppgångar, men jag tänkte på flickan varje kväll. Stackars hon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home