Monday, April 25, 2005

2994. Låt. Billie the Vision & the Dancers - Summercat

Saxat från http://jazzkatt.blogspot.com, OJ! .. Det sprutar.

"Detta är en relativt ny bekantskap för mig. Gruppen som tycks gilla långa namn heter Billie The Vision & The Dancers och släppte förra året skivan I was so unpopular in school and now they´re giving me this beautiful bicycle som också blev Manifest-nominerad. Men det bästa av allt är att skivan finns att ladda ner på deras hemsida. Första låten Summercat är en klockren poppärla om ett smärtsamt avsked på en flygplats till tonerna av fjäderlätt femtiotalspopkomp. I den bästa av världar blir detta årets sommarhit. I vilket fall som helst borde alla som läser detta se till att lyssna på den nu. Resten av skivan har jag inte tagit till mig riktigt än, jag fastnar bara på Summercat hela tiden. Bästa popmelodin jag hört i år."

>> Jag vill ladda ner. Vem vill inte ladda ner. Bara för det här, och bara för att låttiteln är såååå coool.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home