Sunday, May 15, 2005

2983. Tillstånd. Insomnia.

Saxat från http://nietzschesworld.blogspot.com :





...och drömde att jag skulle på Ulf Lundell-konsert.

Troligen på grund av allt spisande och att jag missade en Ulf Lundell-konsert när han var i min hemstad.

Konserten var på anrika gamla stammis-stället Upplands Nation som konstigt nog låg i samma hus som mitt barndomshem. Som bara drömmar kan...och enda gången jag sett Uffe var på V-Dala Nation sent 70-tal, en energirik och bra Lundell-spelning!

Det fanns en nyckel så jag kunde komma in i konsertlokalen direkt från en lägenhet i huset. Men hur det var gick jag in i huvudingången och han började spela. Tilläggas ska väl att jag snackade med Ulf innan konserten och så var det nåt mer men det minns jag inget av.

Jag var av en okänd anledning tvungen att lämna Upplands alldeles i början av konserten och efter att ha irrat runt kom jag tillbaks och fick höra sista låten. Jag hade missat nästan hela konserten! Och där vaknade jag till en ny dag, utsövd!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home