Monday, April 25, 2005

3003. Stad. Edinburgh.

Saxat och kopierat från ett mail från en liten, söt, legend på dagensskiva.com's forum. Jag ska åka till Edinburgh, det är allt. Wars not make one great var där. Det är också allt, och det som betyder någonting.

"ÅHHHHHH edinburgh är VÄRLDENS underbaraste stad!! du kommer ha så jävla kul där! men dont get your hopes up. men åh...åhhhhhh det är så VACKERT och så UNDERBART!

alltså. så här. bästa utestället är The Egg, på artcolleget. ev. måste man känna nån som pluggar för å komma in, jag minns inte. ring mej isåfall eller sms:a så ska jag se till att catharina kommer ut (hon äralltid där) så kan ni gå in med henne.

det är skitbilligt att bli full i hela området The Cowgate. lite skrubbigt. särskilt The Subway. där var jag DJ en gång, det var hemskt men skitkul och vi fick betalt! opium som ligger bredvid är oxå billigt men som sagt båda ställena kan va hemska på fel dag. MEN billigt som sagt. drinkar typ 1 pund. baren Pivo i närheten är schyst.

och The Bannermans på samma gata kan ha bra spelningar ibland. Annars är Cabaret Voltaire (på en tvärgata upp) skitpretto och skitdyrt men kan ha bra spelningar, ofta gratisgrejer. annan bra pub är Burlington Bertie's i området Tollcross (/där jag bodde)...skitskabbigt och lite farligt område bredvid The Meadows. parken.

var gick vi mer ut... hmmm..få se. Grassmarket i oldtown är schystaste området på alla områden. man kan gå på Evol på Liquid Rooms på Victoria street, ok popklubb men lite dyrt. Och ja! man kan gå på Modern Lovers eller andra klubbar (Gulag Beat t.ex.) på Ego vid Picardy place uppe vid leith walk roundabout.

och så finns det en grön pub i hörnet på typ nicholsonstreet som är skön. minns inte vad den heter.

alla turister hänger på Royal Mile, men den gatan är fin. gå den upp mot slottet och titta på utsikten men gå för allt i världen inte in i slottet. 10 pund typ. alla poshiga turister hänger på Princes street. det är typ drottninggatan deluxe. biblioteksgatan heter det i sthlm va? där alla brats handlar.

ok. favoritgator typ:
1) utsikten från North Bridge. åt båda hållen. FAN vad vackert det är där. blir du inte kär i edinburgh där är du blind eller efterbliven.
2) victoria street ner mot grassmarket. ohhhhhh.
3) grassmarket. old town. åhhhhh.och så george iv bridge, en tvärgata från royal mile. där ligger ELephant cafe, där skrev hon typ harrypotter. mysigt. och gå upp och till vänster sen så kommer du till Forest Cafe, dit måste du. vegansktcafe men konstutställningar.

DU! måste gå på nån av dessa: 26th april - 18th may the bongo club cafe, holyrood road, edinburgh hopening night party : tuesday 26th april 8pm tomidnight featuring deejay evil bill plus friends.

ja the Bongo club är schyst oxå. är du där 26e, gå dit. ser du en skallig 27-årig kille med nagellack, fråga om han heter Ed. det var min chef. han är världens snällaste. han ordnar typ den där konstgrejen.

ok kläder. köp på Armstrongs i Grassmarket. där finns allt du behöver. gordon från ballboy bor i grassmarket. man kan bo på vandrarhemmet uppe vid på royalmile..vad heter det... johnson terrace... Backpackershostel eller nåt. Castle rock hostel! det är schyst. och så Cowgate tourist hostel. dom är billigast. och den första är öppen dygnet runt.

ska man lägga pengar på en turistattraktion tror jag det är Camera Obscura på royal mile. har inte varitd är men det ska vara schyst. typ illusioner. lite dyrt kanske, 7 eller 8 pund tror jag. det är oxå skitvackert att gå upp för the Mound motroyal mile från princes street. finns nåra gratis konstmuseum där oxå. har inte varit där dock.

meadows är grönområdet, jag bodde två kvarter därifrån. på ...fan! jag minns inte vad gatan hette! herregud. vad har hänt med mej. kommer jag skaffa barn villa och volvo nu oxå. fan. jag bodde på.... nääää jag minns inte! fan. jaja. mellan Home street ochmeadows iaf. åhh alltså baby dont get me started about edinburgh..jag kan inte sluta. men jag måste."





/>> Hej, hoppas du förlåter mig om du inte ville det här. Jag kunde inte låta bli. Så varm kärlek till en stad, titta och läs och det är allt du behöver veta. Det är lysande, brinnande, fullständigt jävla underbart. Med några jävla meningar som sammanfattar allt: "utsikten från North Bridge. åt båda hållen. FAN vad vackert det är där. blir du inte kär i edinburgh där är du blind eller efterbliven." Starta en blogg!! Puss.

5 Comments:

Blogger Synchronized Jumps said...

Åhh får mig att vilja packa väskorna direkt! Det är säkert billigt att åka dit också. Ses vi där i sommar? :)

2:46 AM  
Blogger Alfredo Augusto said...

synchronized: hittade biljetter dit för 300 kr tur och retur!! till Glasgow iof.. men halva priset på tågbiljetter, samma dag..

klart att vi ses där!! :)

4:49 AM  
Blogger Synchronized Jumps said...

Är det sant?? Det är fan ett måste. När ska du dit?

5:08 AM  
Blogger Alfredo Augusto said...

ah fan, synchronized: ska dit nu på onsdag.. om 2 dagar alltså.. vara där i en vecka.. men bor hos en som jag känner.. mm, fan.. kan ta en favorit i repris i sommar... for sure.. :p

7:04 AM  
Blogger Synchronized Jumps said...

Ahh soft. Ja, fett. Kolla in alla dom bästa ställena så åker jag i sommar.

2:11 PM  

Post a Comment

<< Home