Sunday, May 15, 2005

2976. Livsnjutning. Livet på landet en fredagkväll.

Saxat från http://potheadpixie.blogspot.com :





Idag är det fredagen den 13:e maj och solen skiner och det börjar bli sommar. Helt underbart!

Det blir ingen otursdag idag. Efter jobbet ska jag åka ut till landet i skärgården. Älskar att vara där. Att komma ut där på kvällen och öppna bildörren och dra ett djupt andetag av den friska kvällsluften, det är lycka för mig.

Det första jag gör när jag kommer in i huset är att tända en brasa i kaminen och sätta CD-spelaren på uppvärmning. Den funkar nämligen bara när den fått upp värmen. Jag har ingen värme på där ute i veckorna så det kan vara rätt kyligt i huset när man kommer ut.

Jag brukar välja ut en packe plattor att ta med mig varje gång jag åker ut. När jag packat upp och fått fart på CD-spelaren så tar jag ett glass rött från en medhavd låda vin och sjunker ner i soffan.

Sakta men säkert sprider sig värmen från kaminen och vinet värmer inombords till tonerna av någon bra skiva. Jag njuter!

Det finns bara utedass där så när jag blir kissnödig så är det bara att gå runt knuten och pinka i det fria. Är det stjärnklart så står jag där en stund och njuter av stjärnorna och tystnaden. Ingen trafik som hörs på avstånd, bara lite prassel från trädkronorna. Jag försöker att låta bli att tänka på allt som borde göras där ute. Gräsmattor som ska klippas, fönster som ska målas, ved som ska huggas, ett tak som behöver läggas om och allt annat som jag borde göra. Nej, ikväll vill jag bara bara koppla av och njuta av ensamheten efter en veckas slit och släp.

2 Comments:

Blogger Pothead Pixie said...

Kul att den fick vara med här och vilken fin bild du la till! Jag känner mig hedrad!
Mvh
Pothead

5:36 AM  
Blogger Alfredo Augusto said...

ah tack själv!! den var jättefin och jag är bara tacksam... :) mvh!

5:48 AM  

Post a Comment

<< Home