Sunday, May 15, 2005

2978. Tristess. Hata Skövde.

Saxat från http://gammal.blogspot.com :




Det är fortfarande 8:e maj och det har inte gått många minuter sedan senaste uppdateringen. Idag verkar vara en sådan där dag då jag bara inte vill vara här i Skövde (och kanske Sverige) långre. Kanske inte så ovanligt om man tänker på det, men ibland känner man mer än andra gånger.

Nu nyss gjore jag misstaget att fastna vi bilderna från australien. Det är helt värdelöst, när man tittar på sådana bilder och man minns hur roligt man hade och ojojoj, ja visst. Sedan kommer man på att man bor i Skövde. Nu är det ju såpass tur att jag är klar här om mindre än en månad och jag kan inte vänta tills jag kan flytta härifrån till GBG för att sedan flytta ifrån landet till Spanien. Det går inte att förklara hur skönt det skall bli. Men ni skall nog se att Gud sätter några käppar i hjulet så att Dano och Mangan kommer in, men inte jag.

/.../

Jag blir arg väldigt enkelt på mig själv och saker jag gör nu för tiden och jag vet varför. Den här satans staden skall brinna. Hur kan en stad trycka ner en så mycket att man bara inte orkar med något? Jag vet hur. När man har bott i en håla, så som skövde, i tre år kan man inte låta bli att drabbas av total missär och allt blir grått och innehållslöst, meningslöst. 180 000, ge och ta, i studieskulder och allt känns lite sämre och man har blivit lite bittrare och lite äldre. Det är en investering för framtiden och livet det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home